Sau altfel zis… pentru cine optimizezi site-ul ? La prima vedere pare simplu. Asigura-te ca site-ul tau va fi citit de persoanele care au nevoie de informatia prezentata.

Sa luam exemplul cuvantului “termopane”. Strategia de a optimiza site-ul pentru acest cuvant nu este cea mai potrivita in cazul in care clientul doreste rezultate rapide si convingatoare pentru pentru acest cuvant. Exista multe alte cuvinte, mai putin cautate ce-i drept dar care au sanse mai mari de conversie. Poate ca vizitatorul e interesat de pret, de model, vrea sa faca comparatie sau sa ceara o oferta. Poate vream termopan pentru geam, sau pentru usa. Este important sa stabilesti impreuna cu clientul strategia de optimizare, pentru ca astfel vei obtine rezultatele dorite.

Sunt mai multi termeni in aceasta ecuatie. Tu, ca specialist, trebuie sa-ti sustii punctul de vedere, sa oferi scenarii si variante. Trebuie sa poti sa transpui afacerea clientului in ce crezi tu cel mai bine de cuviinta. Tu esti expertul SEO, caci tu stii sa faci keyword research, sa analizezi competitorii si sa faci link building. Cuvantul pe care l-ai ales are putere de informatie sau de tranzactie? Expune-ti planul astfel incat sa fie usor de inteles si de persoane neexperimentate si convinge pe cine trebuie ca asa e cel mai bine.

Nu zic ca nu e bine sa nu tintesti sus. Sigur, se poate si pe prima pagina, dar e mai greu 🙂 Pentru a ajunge sus cu un cuvant general e mai bine sa pornesti cu o nisa. Astfel iti poti crea un renume, Google te va sti cel mai relevant pentru acel termen, si trecerea la un nivel superior se va face mai usor.