Analiza competitiei 1

Acum ca am terminat cautarea de cuvinte cheie si le-am gasit pe cele in jurul carora vrem sa construim site-ul, e timpul sa vedem ce “sanse” avem sa ne pozitionam cat  mai sus in rezultate. Procesul de cautare se desfasoara in felul urmator: Cand sunt introdusi termenii cautarii, Google cauta in indexul sau si returneaza rezultatele in ordinea importantei (primul fiind cel pe care il considera cel mai relevant). Buuuun. Si noi vrem sa fim acolo, de fapt cred ca este cel mai bun lucru care ni se poate intampla, in ceea ce priveste optimizarea. Ei bine, daca se va intampla (am trait experienta apropo, si pot sa va zic ca este unica) atunci felicitari! Dar din pacate nu inseamna ca munca pe acel proiect este gata. Unii zic ca ajungerea pe primul loc pentru un cuvant cheie/expresie anume este usoara, dar ramanerea acolo este grea icon smile Analiza competitiei Eu cred ca nivelul de dificultate este impartit. Si sa va spun de ce: daca munca de a ajunge sus e facuta bine, corect, cu cap, aceasta practica va garanta ramanerea “sus” pentru o perioada, urmand ca dupa aceea lucrurile sa mearga mai usor – avand fundatia bine pusa. Voi detalia in alte articole si acest proces.

Revenind la analiza competitiei, sau a competitorilor – elementele care trebuiesc atent studiate sunt: numarul de pagini indexate, numarul de backlinkuri (link-uri de pe alte pagini) si prezenta cuvintelor cheie in URL/titlu/descriere. Acestea pentru inceput, caci sunt o gramada de alti factori pentru care un site se poate pozitiona mai sus. Acum mai amintesc cateva, iar detaliate le veti gasi in viitoarele mele articole: link-uri de la site-uri “autoritate”, varsta domeniului, frecventa indexarii, Page Rank-ul si viteza de incarcare. Sunt foarte multi factori, aproximativ 200 in total (ce-i drept, variatii ale unor 50 factori de baza, care bineinteles sunt secreti).

Acum e timpul sa ne gandim: oare resursele de care dispunem ne permit sa egalam “performantele” competiei? Daca vrem pe prima pagina, putem face in asa fel incat din punct de vedere SEO sa avem aceleasi date? Daca da, atunci spor! Odata ce ati ajuns acolo e mai usor sa cresteti, locul 9, locul 8 si oricum veti fi acumulat destul de multe cunostinte incat sa “cititi” competitorul direct (cel de deasupra icon smile Analiza competitiei ) ca sa puteti in timp sa-i luati locul. Asa, ca tot am adus aminte de cuvantul timp. Totul se face in timp. Daca cineva va cere imposibilul, explicati-i cum sta de fapt treaba. Este nevoie de timp si de multa munca pentru a avea rezultatele dorite.

 Analiza competitiei

SBR este un blog cu articole despre marketing online pentru incepatori si avansati. Urmareste-ne si pe Twitter (@SeoBlogRo). Citeste mai multe articole scrise de SBR

One comment on “Analiza competitiei

  1. Reply Blorrubromy Mar 7, 2011 9:11 am

    Multumesc pentru un blog interesant

Leave a Reply